Aplikacja

Aplikacja

Wymagania

Dokładamy wszelkich starań aby aplikacja działała prawidłowo na każdym urządzeniu, jednak poniższe wymagania muszą być spełnione:

  • Wbudowana komunikacja NFC - łączność zbliżeniowa
  • Android w wersji 6.0 lub wyżej, iOS w wersji 10.0 lub wyżej, iPhone od modelu iPhone 7
  • Android musi posiadać usługi google jeśli będziemy korzystać ze śladu i punktów. Dotyczy głównie Huawei i Honor.
  • Wbudowana kamera / aparat
  • Wbudowany układ GPS (lokalizacja)
  • Połączenie do internetu (własna karta SIM)

Zalecane urządzenia

  • Zalecana podwyższona odporność na upadki oraz wilgotność
  • Cienkie etui - bardzo grube i wzmocnione etui często utrudniają łączność NFC, tym samym potwierdzenie punktu staje się trudne
  • Zalecamy urządzenia z usługami google, urzadzenia bez usług google nie będa moły wyświetlać mapy

Instalacja

Zainstaluj aplikację z odpowiedniego sklepu dla Twojego urządzenia. Jeśli masz urządzenie Android bez usług Google oraz Huawei możesz pobrać aplikację bezpośrednio z naszej strony klikając w ikonkę "Download for Android".

Po zainstalowaniu, podczas pierwszego uruchomienia zostaniesz poproszony o prawidłowe ustawienie wszystkich wymaganych uprawnień.

Poniższy film dokładnie pokazuje prawidłowy proces instalacji.

Instrukcja do pobrania PDF

Użytkowanie

Omówienie dostępnych funkcji

1. Nazwa wydarzenia do którego jesteś zalogowany.

2. Nazwa klasy do której jesteś zalogowany.

3. Twój numer startowy.

4. Dostęp do menu informacyjnego.

Konfiguracja zależna od ustawień wydarzenia, możliwe że znajdziesz tam ważne informacje o wydarzeniu jak np. numery alarmowe.

5. Dostęp do mapy z trasą.

Dostęp do mapy możliwy jest tylko jeśli organizator taką mapę dołączył do wydarzenia.

6. Stoper lub minutnik.

Dostępny w zależności od konfiguracji wydarzenia. Możliwa konfiguracja to wskazywanie czasu do końca wydarzenia, czasu do końca odcinka, czasu od początku odcinka. Informacje na temat wyśwletlanego czasu przekaże organizator.

7. Stan naładowania baterii urządzenia.

Zadbaj o odpowiedni stan naładowania baterii podczas wydarzenia.

8. Stan odbioru położenia GPS.

Zielony kolor ikon informuje o poprawnie połączonym odbiorniku lokalizacji.

9. Wysyłka danych.

Ikonka nieaktywna (szara) oznacza że wszystkie dane zostały zsynchronizowane z serwerami K44. Jeśli ikonka jest czarna to należy sprawdzić połączenie z internetem i dotknąć ikonkę w celu wymuszenia wysyłki danych.

10. Wyjście - wylogowanie.

Wylogowanie z wydarzenia. Wylogowanie jest jednoznaczne z opuszczeniem wydarzenia. Organizator przekaże Ci informację kiedy należy się wylogować z wydarzenia, wcześniejsze wylogowanie może spowodować naliczenie punktów karnych lub nawet dyskwalifikację.

11. Ilość zdobytych punktów w wydarzeniu.

Wskaźnik wyświetla ilość punktów które zdobyłeś. Nie jest to wynik ostateczny, organizator może naliczać również punkty w inny sposób, dodać premię lub nałożyć kary.

12. Lista zebranych punktów.

Lista wskazuje nazwy punktów kontrolnych które zostały potwierdzone przez zbliżenie aplikacji. Punkt podświetlony na szaro nie został jeszcze zsynchronizowany, wysłany, zapewnij połączenie z internetem. Punkt zaznaczony na żółto jest już zsynchronizowany i widoczny u organizatora.

13. Powrót do ekranu głównego

14. Ikonkna wskazująca Twoją lokalizację oraz kierunek

15. Trasa (ślad)

Trasa przygotowana przez organizatora w celu ułatwienia nawigacji. W celu uzyskania informacji jak poruszać się po trasie stosuj się do regulaminu zawodów.

16. Punkt (waypoint)

Punkt wskazujący ważne miejsce na trasie wydarzenia. Wszelkie informacje o punktach i trasie uzyskasz u organizatora.

17. Lokalizowanie

Funkcja lokalizowania umożliwia automatyczne przesuwanie mapy podążając za Twoją lokalizacją.

18. Kontrolki mapy google

Kontrolki mapy google pozwalają na otwarcie punktu w nawigacji oraz mapie. Może to być przydatne podczas nawigacji po drogach publicznych, np. do bazy wydarzenia lub próbie odnalezienia ukrytego miejsca.

Często zadawane pytania

Aplikacja nie pozwala wskanować kodu QR

Upewnij się że wyraziłeś zgodę na wszelkie wymagane uprawnienia, również na lokalizację w trybie "zawsze zezwalaj".

Nie mogę wskanować punktu kontrolnego

  • Upewnij się że masz włączony czytnik NFC
  • Upewnij się ze przyznałeś wszystkie wymagane uprawnienia i nie blokujesz dostępu do usług lokalizaji

Dlaczego nie widzę mapy

  • Jeśli masz urządzenie bez usług google (np. niektóre modele Huawei) to nie możesz korzystać z usług Google. Użyj urządzenia wspierającego usługi Google lub pobierz plik .gpx w celu użycia w innej aplikacji.